שליט ולדימירסקי שלמה

(13/05/1954 – 15/07/1979) ( י אייר תשי”ד – כ תמוז תשל”ט )

שלמה נולד בקיבוץ ניר דוד (תל עמל) להוריו רבקה וצבי ולדימירסקי. הוא היה הבן הצעיר לאחר אחותו הבכורה, חיה.
בילדותו היה ילד חביב ואהוב על כל בני גילו. התחנך בביה”ס היסודי בקיבוץ בקבוצת “צוקים”. יחד עם בני קבוצתו עבר למוסד החינוכי “גלבוע”, לקבוצת “שיזף”, שם למד עוד שש שנים. במשך כל שנות חינוכו התבלט כתלמיד מוכשר בעל ידע ותושייה במקצועות הראליים והטכניים וספורטאי מוכשר מאוד.
שלמה התגייס לצבא עם סיום לימודיו והתקבל לקורס טייס בחיל האוויר. הוא היה טייס מסוקים (בל, יסעור) והתמחה בניווט. במשך הזמן היה לקברניט יום וקברניט לילה במסוקי היסעור. שלמה נטל על עצמו תפקידים נוספים: מדריך טייסים, אחראי על גף המכונאים, ארגון קורסים למען קידום ושיפור מקצוע המכונאי וניהול גף המבצעים של הטייסת ומוביל להק מסוקים בדרך קבע. כדי למלא תפקידים אלה חתם שלמה על צבא קבע לתקופה של שנה. למעשה נמשך שירותו הצבאי שבע שנים.
שלמה הכיר את רחל, רעייתו, בת קיבוץ מסילות, בכיתה י’. לקראת סוף השירות הצבאי הם נישאו ונולדו להם שתי בנות. הם בנו את ביתם בקיבוץ מסילות אך במשך שנות השירות הצבאי נדדו בין בסיסי החיל בתל נוף ובחצרים.
שלמה היה בעל מסור ונאמן למשפחתו, לרעייתו ולבנותיו. אפילו בימים קשים כשחזר עייף מטיסות לילה מתוחות, מצא זמן לבלות עם משפחתו.
שלמה נפל בתאונת מסוק והובא לקבורות בקיבוצו, ניר דוד (תל עמל).
נזכרהו כבן נאמן לעמו ולמדינתו, שעשה את מה שחובתו לעשות, שנתן אל כל מה שיכול היה לתת מעצמו.
נזכרהו כבן יקר לנו ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך!

 

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן